Prijedlog plana zakonodavnih aktivnosti
2025.
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025. GODINU |
|||
1. | STRUČNI NOSITELJ: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | |
2. | POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA | ||
Redni broj: | Naziv nacrta prijedloga zakona: | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: | |
2.1. | Zakon o mirovinskom osiguranju (RM) | I. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (u daljnjem tekstu: NPOO), mjere C4.2.R1 - Povećanje adekvatnosti mirovina kroz nastavak mirovinske reforme, predviđeno je osnivanje Radne skupine za analizu stanja mirovinskog sustava (u daljnjem tekstu: Radna skupina) te donošenje novog ili izmijenjenog Zakona o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) na temelju zaključaka Radne skupine. Radna skupina je osnovana u srpnju 2022. godine, a nakon sveobuhvatne analize mirovinskoga sustava do kraja 2024. godine donijet će zaključke, kao podlogu za izmjene zakonskog okvira u svrhu povećanja adekvatnosti mirovina i održivosti mirovinskog sustava. U provedbi navedene mjere iz NPOO-a, predviđeno je donošenje novog ili izmjena važećeg ZOMO-a u IV. kvartalu 2025. godine. Osim toga, u Programu Vlade Republike Hrvatske 2024.- 2028. planirane su mjere za unapređenje položaja umirovljenika, i to povećanje dodanog staža s šest na 12 mjeseci, promjena formule usklađivanje mirovine te uvođenje godišnjeg dodatka za umirovljenike. Provedba navedenih mjera zahtjeva izmjenu važećeg zakonskog okvira. | Cilj izmjena ZOMO-a je dodatno unaprjeđenje mirovinskog sustava generacijske solidarnosti, na način da se osiguraju uvjeti za povećanje razine adekvatnosti mirovina, vodeći računa o financijskoj održivosti mirovinskog sustava u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju. Izmjenom zakonskog okvira, odnosno provedbom mjera predviđenih u Programu Vlade, osigurat će se uvjeti za dodatno povećanje mirovina, a time i poboljšanjem materijalnog položaja sadašnjih i budućih umirovljenika. Planira se povećanje sveukupne prosječne mirovine do kraja mandata ove Vlade na 750 eura mjesečno. | ||
2.2. | Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (EU) | I. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Direktivu (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga moguće je u cijelosti preuzeti u nacionalno zakonodavstvo isključivo donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga. Svrha je Direktive doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama. Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. |
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga namjerava se postići potpuno usklađivanje s Direktivom (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga. Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Ovim zakonom definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe. |
||
2.3. | Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja (RM) | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Sukladno Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, broj 85/14 i 95/15) vještačenje se provodi za ostvarivanje konkretnih prava u sustavu mirovinskog osiguranja, socijalne skrbi, zaštite vojnih i civilnih invalida rata, zdravstvenog osiguranja i obrazovanja. Način provođenja vještačenja definiran je Uredbom o metodologijama vještačenja („Narodne novine“, broj 96/23). Postupak vještačenja pri Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom pokreće zahtjevom nadležno tijelo (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za socijalni rad, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo hrvatskih branitelja) koje provodi upravni postupak za priznavanje prava iz pojedinih sustava, a koja se ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja vještaka. Iz navedenog je razvidno da se vještačenje ne može provesti temeljem zahtjeva fizičke osobe, a za svako pravo za koje se traži usluga vještačenja izdaje se nalaz i mišljenje na propisanom obrascu. Nalaz i mišljenje se dostavlja isključivo naručitelju vještačenja i služi kao jedan od dokaza u postupku ostvarivanja prava. Vještačenje se provodi bez pregleda osobe, s tim da je predviđen izuzetak prema kojem se može obaviti i pregled, ako se uvidom u medicinsku i drugu dokumentaciju ne može u potpunosti utvrditi činjenično stanje. Stoga, prema važećem Zakonu potrebno je zatražiti uslugu vještačenja za svako pojedino pravo iz sustava, kao i za svaki sustav pojedinačno, što je otežavajuća okolnost i za stranku i za sustav. Navedeno znači da se stranku šalje na vještačenje više puta, a vještači se sukladno metodologijama ovisno za koje pravo te nalaz i mišljenje ne sadrže kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači. | Novim Zakonom želi se unaprijediti sustav vještačenja uvođenjem jedinstvenog nalaza i mišljenja za sve sustave. Jedinstveni nalaz i mišljenje sadržavat će kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači, a svaki sustav će iz tog nalaza i mišljenja uzeti podatke koji su njemu potrebni za ostvarivanje pojedinog prava stranke. Kako bi navedeno postigli, potrebna je kompletna transformacija cjelokupnog postupka na način da se u fokus stavi osoba koja se vještači. U tom smislu, zahtjev za izvršenje usluge vještačenja, podnosila bi fizička osoba izravno Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, a Zavod bi izdao nalaz i mišljenje o kompletnoj ocjeni stanja osobe te isti učinio dostupnim za sve sustave u kojima je nalaz i mišljenje vještaka dokaz za ostvarivanje pojedinog prava. To znači da bi se osoba vještačila samo jednom, a jedinstveni nalaz i mišljenje bio bi dostupan korisniku putem sustava e-Građani te nadležnim institucijama putem državne sabirnice. |
||
2.4. | Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU) | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/505 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. veljače 2024. o izmjeni Direktive 2005/36/EZ u pogledu priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara za opću zdravstvenu njegu osposobljenih u Rumunjskoj. | Osnovni cilj novog Zakona je usklađivanje s Direktivom na način da se dorađuju uvjeti priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće njege stečenih u Rumunjskoj, a čije osposobljavanje ne ispunjava minimalne uvjete osposobljavanja. Ovom se Direktivom utvrđuju kriteriji koji se uzimaju u obzir prilikom priznavanja kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće stečenih u Rumunjskoj, na način da se uzimaju u obzir rezultati programa usavršavanja koji se pružaju na razini poslije srednjoškolskog i visokog obrazovanja. | ||
2.5. | Zakon o izmjenama i dopunama zakona o psihološkoj djelatnosti | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | ||
2.6. | Zakon o izmjenama i dopunama zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | ||
2.7. | Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti socijalnog rada | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | ||
2.8. | Zakon o izmjenama i dopunama zakona o socijalnopedagoškoj djelatnosti | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | ||
2.9. | Zakon o izmjenama i dopunama zakona o djelatnosti psihoterapije | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, br. 82/15, 70/19, 47/20, 123/23), suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrbi, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnost te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | Suvremenija i ujednačenija zakonska rješenja za sve regulirane profesije u sustavu socijalne skrb, u dijelu kojim se propisuju uvjeti i pristup profesiji, način obavljanja djelatnosti te postupanje Komore vezano uz donošenje općih akata. | ||
3. | IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | ||
Redni broj: | Naziv nacrta prijedloga zakona: | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: | |
3.1. | Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 187 Međunarodne organizacije rada - Promotivni okvir za sigurnost i zdravlje na radu | II. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Ratifikacija/Potvrđivanje ažuriranih radnih standarda | Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva | ||
3.2. | Zakon o potvrđivanju Temeljnog protokola iz 2014. uz Konvenciju o prisilnom radu | II. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda | Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva | ||
3.3. | Zakon o potvrđivanju Konvencije br. 189 Međunarodne organizacije rada - prava radnica u kućanstvima | III. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Ratifikacija/Potvrđivanje radnih standarda | Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva | ||
3.4. | Zakon o potvrđivanju Revidirane Europske socijalne povelje | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Ratifikacija/Potvrđivanje međunarodnih ugovora | Osnaživanje postojećeg nacionalnog zakonodavstva | ||
4. | OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA | ||
Potpis: Marin Piletić, ministar Datum: 26. rujna 2024. |
|||
Uputa:
|
AŽURIRANI OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025. GODINU |
|||
1. | STRUČNI NOSITELJ: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | |
2. | POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA | ||
Redni broj: | Naziv nacrta prijedloga zakona: | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: | |
2.1. | Zakon o mirovinskom osiguranju (RM) | I. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (u daljnjem tekstu: NPOO), mjere C4.2.R1 - Povećanje adekvatnosti mirovina kroz nastavak mirovinske reforme, predviđeno je osnivanje Radne skupine za analizu stanja mirovinskog sustava (u daljnjem tekstu: Radna skupina) te donošenje novog ili izmijenjenog Zakona o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) na temelju zaključaka Radne skupine. Radna skupina je osnovana u srpnju 2022. godine, a nakon sveobuhvatne analize mirovinskoga sustava do kraja 2024. godine donijet će zaključke, kao podlogu za izmjene zakonskog okvira u svrhu povećanja adekvatnosti mirovina i održivosti mirovinskog sustava. U provedbi navedene mjere iz NPOO-a, predviđeno je donošenje novog ili izmjena važećeg ZOMO-a u IV. kvartalu 2025. godine. Osim toga, u Programu Vlade Republike Hrvatske 2024.- 2028. planirane su mjere za unapređenje položaja umirovljenika, i to povećanje dodanog staža s šest na 12 mjeseci, promjena formule usklađivanje mirovine te uvođenje godišnjeg dodatka za umirovljenike. Provedba navedenih mjera zahtjeva izmjenu važećeg zakonskog okvira. | Cilj izmjena ZOMO-a je dodatno unaprjeđenje mirovinskog sustava generacijske solidarnosti, na način da se osiguraju uvjeti za povećanje razine adekvatnosti mirovina, vodeći računa o financijskoj održivosti mirovinskog sustava u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju. Izmjenom zakonskog okvira, odnosno provedbom mjera predviđenih u Programu Vlade, osigurat će se uvjeti za dodatno povećanje mirovina, a time i poboljšanjem materijalnog položaja sadašnjih i budućih umirovljenika. Planira se povećanje sveukupne prosječne mirovine do kraja mandata ove Vlade na 750 eura mjesečno. | ||
2.2. | Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (EU) | I. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Direktivu (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga moguće je u cijelosti preuzeti u nacionalno zakonodavstvo isključivo donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga. Svrha je Direktive doprinijeti pravilnom funkcioniranju unutarnjeg tržišta usklađivanjem zakona i drugih propisa država članica u pogledu zahtjeva za pristupačnost određenih proizvoda i usluga, posebno ukidanjem i sprječavanjem prepreka slobodnom kretanju određenih pristupačnih proizvoda i usluga, koje proizlaze iz različitih zahtjeva za pristupačnost u državama članicama. Razlike u zakonima i drugim propisima država članica u pogledu pristupačnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom stvaraju prepreke slobodnom kretanju proizvoda i usluga i narušavaju učinkovito tržišno natjecanje na unutarnjem tržištu, te negativno utječu na konkurentnost i rast zbog toga što izrada i uvođenje na tržište pristupačnih proizvoda i usluga za svako nacionalno tržište zahtijeva dodatne troškove. Nadalje, potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. Razlike u nacionalnim zahtjevima za pristupačnost posebno su velika prepreka pojedinačnim poduzetnicima, malim i srednjim poduzećima te mikropoduzećima pri pokretanju posla izvan domaćeg tržišta. Nacionalni, pa čak i regionalni ili lokalni zahtjevi za pristupačnost koje su uspostavile države članice trenutačno se razlikuju u pogledu pokrivenosti i razine detaljnosti, a potrošači pristupačnih proizvoda i usluga te pomoćnih tehnologija suočeni su s visokim cijenama zbog ograničenog tržišnog natjecanja među dobavljačima. |
Donošenjem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga namjerava se postići potpuno usklađivanje s Direktivom (EU) 2019/882 o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga. Zakonom o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga u nacionalno zakonodavstvo u cijelosti se prenosi Direktiva (EU) 2019/882. Naime, Direktiva (EU) 2019/882 djelomično je preuzeta donošenjem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 76/2022.) koji je stupio na snagu 12. srpnja 2022., te Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti („Narodne novine“, broj 12/2023.). Ovim zakonom definirat će se proizvodi i usluge na koje će se isti primjenjivati, uredit će se zahtjevi pristupačnosti tih proizvoda i usluga, obveze gospodarskih subjekata u pogledu dostupnosti proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, ocjena sukladnosti sa zahtjevima za pristupačnost i pretpostavka sukladnosti, inspekcijski nadzor, nadležnost tijela u postupcima vezanim uz primjenu zakona, te prekršajne odredbe. |
||
2.3. | Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU) | I. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Usklađivanje s Direktivom (EU) 2024/505 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. veljače 2024. o izmjeni Direktive 2005/36/EZ u pogledu priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara za opću zdravstvenu njegu osposobljenih u Rumunjskoj. | Osnovni cilj novog Zakona je usklađivanje s Direktivom na način da se dorađuju uvjeti priznavanja stručnih kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće njege stečenih u Rumunjskoj, a čije osposobljavanje ne ispunjava minimalne uvjete osposobljavanja. Ovom se Direktivom utvrđuju kriteriji koji se uzimaju u obzir prilikom priznavanja kvalifikacija medicinskih sestara odgovornih za djelatnost opće stečenih u Rumunjskoj, na način da se uzimaju u obzir rezultati programa usavršavanja koji se pružaju na razini poslije srednjoškolskog i visokog obrazovanja. | ||
2.4. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (EU) | III. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (u daljnjem tekstu: Direktiva ESAP) ima za cilj uspostavu jedinstvene europske pristupne točke (ESAP), centralizirane platforme koja omogućuje pristup javno dostupnim informacijama relevantnima za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost. Direktivom ESAP mijenja se niz direktiva, uključujući i Direktivu (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: IORP II Direktiva), koja je 1. siječnja 2019. implementirana u Zakon o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (u daljnjem tekstu: ZDMF), a odnosi se na mirovinska osiguravajuća društva i zatvorene dobrovoljne mirovinske fondove (institucije za strukovno mirovinsko osiguranje). Direktiva ESAP propisuje da države članice moraju osigurati da do 10. siječnja 2030. institucije za strukovno mirovinsko osiguranje dostavljaju određene informacije (podatke o politici nagrađivanja, godišnje financijske izvještaje i godišnja izvješća te izjave o načelima politike ulaganja) u ESAP putem barem jednog nacionalnog tijela za prikupljanje. Rok za implementaciju Direktive ESAP u nacionalno zakonodavstvo je 10 siječnja 2026. Stoga je potrebna izmjena ZDMF-a radi preuzimanja ESAP direktive. | Omogućavanjem strukturiranog pristupa financijskim, nefinancijskim te okolišnim i socijalnim podacima o mirovinskim institucijama, cilj ESAP Direktive je povećati povjerenje i transparentnost, a standardizacijom formata podataka osigurat će se bolja usporedivost informacija između različitih institucija i država članica. Također, dostupnost informacija o ulagačkim politikama doprinijet će usklađivanju ulaganja s ciljevima održivosti i zelene tranzicije. . |
||
2.5. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima (EU) | III. kvartal 2025. | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Direktiva (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke (u daljnjem tekstu: Direktiva ESAP) ima za cilj uspostavu jedinstvene europske pristupne točke (ESAP), centralizirane platforme koja omogućuje pristup javno dostupnim informacijama relevantnima za financijske usluge, tržišta kapitala i održivost. Direktivom ESAP mijenja se niz direktiva, uključujući i IORP II Direktivu, koja je 1. siječnja 2019. implementirana u Zakon o mirovinskim osiguravajućim društvima (u daljnjem tekstu: ZMOD), a odnosi se na institucije za strukovno mirovinsko osiguranje. Direktiva ESAP propisuje da države članice moraju osigurati da do 10. siječnja 2030. institucije za strukovno mirovinsko osiguranje dostavljaju određene informacije (podatke o politici nagrađivanja, godišnje financijske izvještaje i godišnja izvješća te izjave o načelima politike ulaganja) u ESAP putem barem jednog nacionalnog tijela za prikupljanje. Rok za implementaciju Direktive ESAP u nacionalno zakonodavstvo je 10 siječnja 2026. Stoga je potrebna izmjena ZMOD-a radi preuzimanja ESAP direktive. |
Omogućavanjem strukturiranog pristupa financijskim, nefinancijskim te okolišnim i socijalnim podacima o mirovinskim institucijama, cilj ESAP Direktive je povećati povjerenje i transparentnost, a standardizacijom formata podataka osigurat će se bolja usporedivost informacija između različitih institucija i država članica. Također, dostupnost informacija o ulagačkim politikama doprinijet će usklađivanju ulaganja s ciljevima održivosti i zelene tranzicije. |
||
2.6. | Zakon o jedinstvenom tijelu vještačenja (RM) | IV. kvartal | |
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
Sukladno Zakonu o jedinstvenom tijelu vještačenja („Narodne novine“, broj 85/14 i 95/15) vještačenje se provodi za ostvarivanje konkretnih prava u sustavu mirovinskog osiguranja, socijalne skrbi, zaštite vojnih i civilnih invalida rata, zdravstvenog osiguranja i obrazovanja. Način provođenja vještačenja definiran je Uredbom o metodologijama vještačenja („Narodne novine“, broj 96/23). Postupak vještačenja pri Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom pokreće zahtjevom nadležno tijelo (Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za socijalni rad, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo hrvatskih branitelja) koje provodi upravni postupak za priznavanje prava iz pojedinih sustava, a koja se ostvaruju na temelju nalaza i mišljenja vještaka. Iz navedenog je razvidno da se vještačenje ne može provesti temeljem zahtjeva fizičke osobe, a za svako pravo za koje se traži usluga vještačenja izdaje se nalaz i mišljenje na propisanom obrascu. Nalaz i mišljenje se dostavlja isključivo naručitelju vještačenja i služi kao jedan od dokaza u postupku ostvarivanja prava. Vještačenje se provodi bez pregleda osobe, s tim da je predviđen izuzetak prema kojem se može obaviti i pregled, ako se uvidom u medicinsku i drugu dokumentaciju ne može u potpunosti utvrditi činjenično stanje. Stoga, prema važećem Zakonu potrebno je zatražiti uslugu vještačenja za svako pojedino pravo iz sustava, kao i za svaki sustav pojedinačno, što je otežavajuća okolnost i za stranku i za sustav. Navedeno znači da se stranku šalje na vještačenje više puta, a vještači se sukladno metodologijama ovisno za koje pravo te nalaz i mišljenje ne sadrže kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači. | Novim Zakonom želi se unaprijediti sustav vještačenja uvođenjem jedinstvenog nalaza i mišljenja za sve sustave. Jedinstveni nalaz i mišljenje sadržavat će kompletnu ocjenu stanja osobe koja se vještači, a svaki sustav će iz tog nalaza i mišljenja uzeti podatke koji su njemu potrebni za ostvarivanje pojedinog prava stranke. Kako bi navedeno postigli, potrebna je kompletna transformacija cjelokupnog postupka na način da se u fokus stavi osoba koja se vještači. U tom smislu, zahtjev za izvršenje usluge vještačenja, podnosila bi fizička osoba izravno Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, a Zavod bi izdao nalaz i mišljenje o kompletnoj ocjeni stanja osobe te isti učinio dostupnim za sve sustave u kojima je nalaz i mišljenje vještaka dokaz za ostvarivanje pojedinog prava. To znači da bi se osoba vještačila samo jednom, a jedinstveni nalaz i mišljenje bio bi dostupan korisniku putem sustava e-Građani te nadležnim institucijama putem državne sabirnice. |
||
3. | IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | ||
Redni broj: | Naziv nacrta prijedloga zakona: | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske: | |
3.1. | |||
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
3.2. | |||
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
3.3. | |||
Razlozi predlaganja zakona: | Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona: | ||
4. | OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA | ||
Potpis: Marin Piletić, ministar Datum: 11. prosinca 2024. |
|||
Uputa:
|
2024.
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2024. GODINU |
|||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | ||
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske | |
1. | Zakon o privremenom uzdržavanju | I tromjesečje | |
2. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o minimalnoj plaći (PUP, EU) | II tromjesečje | |
3. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu rada (RM) | III tromjesečje | |
4. | Zakon o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (EU) | III tromjesečje | |
5. | Zakon o mirovinskim osiguravajućim društvima (EU) | III tromjesečje | |
6. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnoj skrbi (PUP/RM) | IV tromjesečje | |
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | |||
1. | Zakon o potvrđivanju Konvencije o promotivnom okviru za sigurnost i zaštitu zdravlja na radu | IV tromjesečje | |
2. | |||
3. | |||
POTPIS ČELNIKA TIJELA | |||
Potpis: M I N I S T A R Marin Piletić Datum: 12. rujna 2023. |
|||
Uputa: | |||
|
2023.
AŽURIRANI PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2023. GODINU |
|||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | ||
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske | |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o reguliranim profesijama (EU) | I tromjesečje | |
2. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o humanitarnoj pomoći (RM) | I tromjesečje | |
3. | Zakon o inkluzivnom dodatku (PUP) | I tromjesečje | |
4. | Zakon o zahtjevima za pristupačnost roba i usluga | I tromjesečje | |
5. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu rada (RM) | II tromjesečje | |
6. | Zakon o nacionalnoj naknadi za starije osobe (RM) | II tromjesečje | |
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | |||
POTPIS ČELNIKA TIJELA | |||
Potpis: M I N I S T A R Marin Piletić Datum: 21. listopada 2022. |
|||
Uputa: | |||
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku "(PUP)" Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku "(EU)" Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku "(RM)" Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“ Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV) |
2022.
AŽURIRANI PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2022. GODINU |
|||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | ||
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske | |
1. | Nacrt prijedloga zakona o radu (PUP, EU, RM)* | I. tromjesečje | |
2. | Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju (RM) | II. tromjesečje | |
3. | Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o obveznim mirovinskim fondovima (RM) | II. tromjesečje | |
4. | Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o dobrovoljnim mirovinskim fondovima (RM) | II. tromjesečje | |
5. | Nacrt prijedloga zakona o suzbijanju neprijavljenoga rada (PUP, EU, RM) | III. tromjesečje | |
6. | Nacrt prijedloga zakona o izmjeni Zakona o upućivanju radnika u Republiku Hrvatsku i prekograničnoj provedbi odluka o novčanoj kazni (EU) | III. tromjesečje | |
7. | Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju radničkih tražbina (EU) | III. tromjesečje | |
8. | Nacrt prijedloga zakona o osobnoj asistenciji (PUP) | IV. tromjesečje | |
9. | Nacrt prijedloga zakona o inkluzivnom dodatku (PUP) | IV. tromjesečje | |
2 PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | ||
1. | Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe Vijeća (EU) 2019/1111 od 25. lipnja 2019. o nadležnosti, priznavanju i izvršenju odluka u bračnim sporovima i u stvarima povezanima s roditeljskom odgovornošću te o međunarodnoj otmici djece (EU) | I. tromjesečje |
POTPIS ČELNIKA TIJELA | ||
Potpis: M I N I S T A R Josip Aladrović Datum: 30. rujna 2021. |
||
Uputa: | ||
· Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja · Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) " · Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) " · Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) " · Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“ · Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV) |
2021.
PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2021. GODINU |
||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI I SOCIJALNE POLITIKE | |
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu | I. tromjesečje |
2. | Zakon o djelatnosti psihoterapije | II. tromjesečje |
3. | Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti | II. tromjesečje |
4. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o psihološkoj djelatnosti | II. tromjesečje |
5. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o djelatnosti socijalnog rada | II. tromjesečje |
6. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o socijalnopedagoškoj djelatnosti | II. tromjesečje |
7. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zakladi „Hrvatska za djecu“ | II. tromjesečje |
8. | Zakon o socijalnoj skrbi (PUP), (RM), (EU) | II. tromjesečje |
9. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o minimalnoj plaći | III. tromjesečje |
2020.
AŽURIRANI PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU |
|||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA | ||
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske | |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU)* | I tromjesečje | |
2. | Zakon o nacionalnoj mirovini (RM) | I tromjesečje | |
3. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju radničkih tražbina (EU) | I tromjesečje | |
4. | Zakon o upućivanju radnika u Republiku Hrvatsku (EU) | I tromjesečje | |
5. | Zakon o dopunama Zakona o Središnjem registru osiguranika | III tromjesečje |
2019.
PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2019. GODINU | |||
Stručni nositelj: | MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA | ||
Redni broj | Naziv nacrta prijedloga zakona | Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske | |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (EU) | I tromjesečje | |
2. | Zakon o upućivanju radnika u Republiku Hrvatsku (EU) | IV tromjesečje | |
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA | |||
1. | Zakon o potvrđivanju ugovora između Republike Hrvatske i Republike Koreje o socijalnoj sigurnosti | I tromjesečje | |
2. | Zakon o potvrđivanju Konvencije Međunarodne organizacije rada o tripartitnim konzultacijama, broj 144 iz 1976. godine | IV tromjesečje |
2018.
Utvrđuje se Prijedlog plana propisa iz djelokruga Ministarstva rada i mirovinskoga sustava za 2018. godinu, kako slijedi:PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI U PODRUČJU HRVATSKOG ZAKONODAVSTVA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 1. Zakona o procjeni učinka propisa (,,Narodne novine'', broj 90/2011) | ||
R. br. | Naziv propisa (zakonodavne mjere) | Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona u mirovinskom osiguranju (RM) | II tromjesečje |
2017.
Utvrđuje se Prijedlog plana propisa iz djelokruga Ministarstva rada i mirovinskoga sustava za 2017. godinu, kako slijedi:
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI U PODRUČJU HRVATSKOG ZAKONODAVSTVA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 1. Zakona o procjeni učinka propisa (,,Narodne novine'', broj 90/2011) | ||
R. br. | Naziv propisa (zakonodavne mjere) | Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o prekograničnoj provedbi odluka o novčanoj kazni u području upućivanja radnika (EU) | I tromjesečje |
2. | Zakon o dodatnoj odgovornosti kod podugovaranja u području upućivanja radnika(EU) | I tromjesečje |
3. | Zakon o osiguranju radničkih potraživanja | I tromjesečje |
4. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom | I tromjesečje |
5. | Zakon o prijenosu mirovinskih prava (EU) | I tromjesečje |
6. | Zakon o izmjeni Zakona o prikupljanju, obradi, povezivanju, korištenju i razmjeni podataka o primicima i javnim davanjima po osiguranicima | II tromjesečje |
7. | Zakon o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti | II tromjesečje |
8. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poticanju zapošljavanja | II tromjesečje |
9. | Zakon o prestanku važenja Zakona o potporama za očuvanje radnih mjesta | II tromjesečje |
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI VEZANO ZA POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 2. Zakona o procjeni učinaka propisa (,,Narodne novina'', broj 90/2011) | ||
R. br. | Naziv propisa (zakonodavne mjere) | Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o stažu osiguranja s povećanim trajanjem | II tromjesečje |
2. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju | II tromjesečje |
3. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim mirovinskim fondovima | II tromjesečje |
2016.
Utvrđuje se Prijedlog plana normativnih aktivnosti iz djelokruga Ministarstva rada i mirovinskoga sustava za 2016. godinu, kako slijedi:
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI U PODRUČJU HRVATSKOG ZAKONODAVSTVA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) | ||
R. br. | Naziv propisa (zakonodavne mjere) | Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju | II kvartal |
2. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim mirovinskim fondovima | II kvartal |
3. | Zakon o prijenosu mirovinskih prava | II kvartal |
4. | Zakon o osiguranju radničkih potraživanja | III kvartal |
5. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti | IV kvartal |
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI VEZANO ZA POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 2. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) | ||
R. br. | Naziv propisa (zakonodavne mjere) | Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o plaćama u javnom sektoru | III kvartal |
2. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o stažu osiguranja s povećanim trajanjem | IV kvartal |
3. | Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba, policijskih službenika i ovlaštenih službenih osoba | IV kvartal |
Prijedlog plana propisa možete preuzeti ovdje.
2015.
Utvrđuje se Prijedlog plana normativnih aktivnosti iz djelokruga Ministarstva rada i mirovinskoga sustava za 2015. godinu, kako slijedi:
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI U PODRUČJU HRVATSKOG ZAKONODAVSTVA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) |
||
R. br. |
Naziv propisa (zakonodavne mjere) |
Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o reguliranim profesijama i priznavanju stručnih kvlifikacija | I. kvartal |
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI VEZANO ZA POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 2. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) |
||
R. br. |
Naziv propisa (zakonodavne mjere) |
Upućivanje u proceduru Vlade RH |
/ | / | / |
2014.
Utvrđuje se Prijedlog plana propisa iz djelokruga Ministarstva rada i mirovinskoga sustava za 2014. godinu, kako slijedi:
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI U PODRUČJU HRVATSKOG ZAKONODAVSTVA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) |
||
R. br. |
Naziv propisa (zakonodavne mjere) |
Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | / | / |
PRIJEDLOG PLANA NORMATIVNIH AKTIVNOSTI VEZANO ZA POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA Na temelju članka 9. stavka 2. alineje 2. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj 90/2011) |
||
R. br. |
Naziv propisa (zakonodavne mjere) |
Upućivanje u proceduru Vlade RH |
1. | Zakon o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija | IV. kvartal 2014. |
2. | Zakon o kategorizaciji poslova prema štetnosti i utjecaju na psihofizičko stanje radnika | IV. kvartal 2014. |